Údržba motocyklu po sezóně
Po ukončení sezóny je nutné váš stroj opravdu důkladně umýt, vysušit a vyleštit. Předejdete tak nemilým překvapením na začátku nové sezóny. Na trhu jsou k dispozici různé čističe, nejlépe ve spreji, pomocí kterých odstraníte nalepený hmyz, ale i další nečistoty, např. prach z brzdových destiček či olejové skvrny. Vyčistěte také sedadlo a další části motocyklu, plasty ošetřete vhodným přípravkem.
Řetěz
Je důležité věnovat pozornost především řetězu, který zajišťuje pohon vašeho stroje. Řetěz je nutné vyčistit a řádně promazat, aby nedocházelo ke korozi jeho jednotlivých částí. Zkontrolujte a promažte i další pohyblivé části.
Akumulátor
V zásadě se jedná o dvě možnosti. Pokud motorku máte přes zimu v temperované garáži, baterku nemusíte vyndávat, jen po nějaké době zkontrolujte stav jejího nabití. Pokud je motorka venku, baterku vyndejte, zkontrolujte její stav, případně dobijte. Vhodné je pořízení tzv. chytré nabíječky, která může být k akumulátoru připojena celou zimu, protože po nabití na 100% přechází do tzv. udržovacího módu.
Provozní kapaliny
Odborníci doporučují, z důvodu zamezení tvorby povrchové koroze uvnitř nádrže, nechat ji přes zimu plnou benzínu. U motorového oleje zkontrolujte jeho množství a kvalitu, při konci servisního intervalu jej vyměňte. Zkontrolujte stav a množství chladící a brzdové kapaliny.
Pneumatiky
Řádně je očistěte, zbavte se drobných kamínků ze vzorku. Je nutné zabránit deformaci pneumatik, která vzniká při dlouhém stání. Proto je nejvhodnější, aby motorka nestála na kolech, ale na stojanu, příp. zvedácích. Řešením je také to, že pneumatiky nepatrně přehustíte a s motorkou občas popojedete, resp. pootočíte koly.
Návštěva servisu
Výhodou je, že kapacita servisů na podzim není příliš vytížená, proto je vhodné provést servisní prohlídku (vůle v řízení, v kolech, stav brzd apod.). Při nalezení problému je dostatek času k jeho odstranění.