Červený ďáblík Ferrari 488
Když se řekne Ferrari, každý s nás ví, co můžeme očekávat. Krásnou červenou barvu, žlutý znak se vzpírajícím se černým koněm uvnitř, nádherný interiér, překrásný zvukový projev a oslňující výkon na silnicích a okruzích. Jinak tomu není ani u dnešního aspiranta na titul nejkrásnějšího Ferrari všech dob. Co nám tedy může nabídnout?
Nástupce modelu 458 Italia byl představen roku 2015. K dostání jej můžete mít ve dvou verzích a to konkrétně 488 GTB (zkratka GTB značí Gran Turismo Berlinetta) a 488 GTB Spider (kabriolet). Motor, který je umístěný vzadu, jak je pro Ferrari typické, má sílu celých 670 koní. Za to vděčí především osmiválci 3,9 litru a dvěma turbodmychadlům. Veškerý výkon je pak posílán na zadní nápravu. Z klidu na sto kilometrů za hodnu se dostane přesně za 3 vteřiny a je schopné zrychlovat do té doby, dokud ručička tachometru nepřesáhne hodnotu 330 km/h. O řazení se stará sedmistupňová automatická převodovka, ovšem pokud chcete vzít osud řazení do vlastních rukou, díky takzvaným „F1“ pádlům pod volantem máte možnost řadit sami, moc bychom Vám to ovšem nedoporučovali, sama 488 ví nejlépe, co dělá. V interiéru můžete očekávat klasickou eleganci, krásná anatomická sedadla, startovací tlačítko na volantu vlevo dole a další armádu vychytávek tolik typických právě pro ikonu Itálie. Přítomností turbodmychadel se tedy oproti 458 Italia můžeme těšit z vyššího výkonu, bohužel vykoupeného absencí zvukového projevu vozů z produkce Maranellské továrny.
Z čeho určitě můžete být unešení je rozložení hmotnosti, kdy je sice motor fyzicky vzadu, ale nejtěžší jeho část je prakticky uprostřed, zatáčky tím pádem bude jedna radost „řezat“. A jak je na tom tenhle krasavec, co se týká ceny? Ta se pohybuje někde od 5,5 milionu nahoru, což jistě není málo, ale na poměry Ferrari to také není žádná hrůza .
Pokud byste měli tu příležitost, rozhodli byste se právě pro „čtyři sta osmdesát osmičku“?